Wednesday, January 19, 2011

Cinta Itu Buta


Bila cinta tak lagi untukku
Bila hati tak lagi padaku
Mengapa harus dia yang merebut dirimu

Bila aku tak baik untukmu
Dan bila dia bahagia dirimu
Aku kan pergi meski hati tak akan rela

Hello, salam soreh. Saya sangat sibuk bangat. Udah ada kerja, udah berpunya dan udah berpacaran lagi. Iya iya lah, patah tumbuh hilang berganti. Pernah jua patah hati, tapi tiada yang mau gantinya. Tapi, Alhamdulilah. Semuanya udah okie. Hari demi hari coba melupakan #@!&!@*&. Pada mulanya amat sukar. Tapi lama kelamaan udah bisa hidup tanpanya.

Masih teringat semasa mencintai beberapa orang dalam satu masa. Sudah semestinya amat sukar. Ada kalanya tersalah send mesej. Tersalah janji sama mereka. Tapi, semuanya berjaya diatasi dengan kata-kata yang agak manis. Coba bayangkan, saya punya scandal di Brunei, Malaysia & Indonesia. Dalam masa yang sama, saya perlu menjaga kesemuanya. Memang sukar bangat.

Secara jujurnya, sudah berpuluh orang yang menjalinkan hubungan dengan saya. Tapi semua seolah tidak memahami apa kehendak saya. Saya coba turuti kehendak mereka, tapi saya seolah dipermainkan. Udah tentu kecewa sama sikap mereka. Tapi, saya amat tertarik dengan @#$%^&. Iya, dia seorang yang amat unik, pemarah,emosi dan baik hati. Kenapa setiap kali orang yang saya minati dan sayangi tidak suka sama saya. Saya tak tahu apa kesalahan yang saya lakukan. Apa yang dia mahu saya turuti. Semua sanggup saya lakukan.

Hidup kita seperti roda. Ada kala di atas ada kala di bawah. Kalau hari ni dia tolak cinta saya, esok lusa pasti dia akan merasa benda yang sama. Sumpah!!! saya tidak menyesal kenal dengan dia walaupun dia udah beberapa kali kecewakan saya.

No comments: