Wednesday, August 25, 2010

Tipu Vs Janji?

Wow.. Isu yang agak hangat pada mingguini. Tipu Vs Janji. Saya sangat tertarik dengan isu ini. Setiap hari memang ada orang berjanji, ada juga orang ditipu. Saya mahu tanya pendapat anda semua. Antara tipu dengan Janji? Mana yang lebih teruk? Bagi saya tipu dan janji sama sahaja. Tipu dosanya besar sikit dari janji.

Secara jujur, pekara ini pernah berlaku pada diri saya. Dalam masa yang sama saya pernah ditipu. Bagaimana pula penipuan yang dilakukan oleh pihak A. Saya juga pernah barjanji, tapi saya terpakasa membatalkan janji tersebut untuk kebaikan pihak yang lagi satu. Saya tidak mampu melihat rakan saya ditipu. Rakan yang saya kenali bebrapa tahun lalu. Rakan yang paling baik dengan saya. Dia ditipu oleh rakan sendiri. Sangat menyedihkan.

Kenapa Si A sanggup menupu rakan baiknya sendiri. Saya tidak mampu melihat rakan sendiri ditipu. Adakah itu dikira mungkir janji demi kebaikan pihak lain. Rasanya tidak.. Lebih baik saya ceritakan segalanya demi kebaikan orang lain. Maknanya disini, menipu lebih teruk dari mungkir janji..


No comments: